Loading...

FAQ: My Solvus

Algemeen

Ik ken mijn paswoord niet meer?

      • In het login scherm kan je op ‘Wachtwoord vergeten' klikken om een nieuw paswoord in te stellen

Ik ken mijn login (mailadres) niet meer?

      • Graag contact opnemen via Solvus@solvus.be om de login te verifiëren in de systemen

Ik geraak niet ingelogd?

      • Als je ooit ingelogd bent geweest via onze website, gebruik dan diezelfde login
      • Controleer of je niet eerder was ingelogd via je social logins (Facebook, Linkedin,…) en log via deze weg opnieuw in

Ik ontvang mijn verificatiemail niet?

      • Gebruik de knop om hem opnieuw te versturen
      • Controleer of je niet eerder was ingelogd via je social logins (Facebook, Linkedin,…) en log via deze weg opnieuw in

Hoe kan ik uitloggen?

      • Via de module ‘Meer’ vind je onder de ‘Persoonlijke voorkeuren' een knop 'Uitloggen’ terug

Dashboard

Hoe kan ik een bericht op het dashboard verwijderen?

      • Als je het bericht naar links swipet komt er een vuilnisbakje tevoorschijn waarmee je het bericht kan verwijderen

Berichten

Kan ik een bericht op (on)gelezen zetten?

      • Als je het bericht naar rechts swipet dan kan je het markeren als (on)gelezen

Hoe kan ik een bericht verwijderen?

      • Als je het bericht naar links swipet komt er een vuilnisbakje tevoorschijn waarmee je het bericht kan verwijderen

Timesheets

Hoe sluit ik mijn timesheet af (vergrendelen)?

      • Vanop het maandoverzicht, klik je op de gekleurde knop met slotje rechts bovenaan
      • Vanuit het weekoverzicht, scrol je naar onder en klik je op de gekleurde knop met slotje

Ik zie geen projectliijn

      • Klik op een week. In dit weekoverzicht scroll je naar onder en klik op ‘Voeg een lijn toe’. Selecteer de gewenste lijn

Ik zie mijn 2de project of overtime project niet?

      • Klik op een week. In dit weekoverzicht scroll je naar onder en klik op ‘Voeg een lijn toe’. Selecteer de gewenste lijn

Wat doet de knop ‘Reset timesheet'?

      • Wanneer je klikt op ‘Reset timesheet’ wordt je timesheet terug gezet in de staat van 1ste ‘Aanmaak’ timesheet, De eventueel reeds uitgevoerde wijzigingen zullen verdwenen zijn.

Mijn timesheet blijft ‘In goedkeuring’ staan?

      • Jouw timesheet moet nog goedgekeurd worden door de goedkeurder. Neem eventueel contact op met de goedkeurder om het nodige te doen

Hoe duid ik een Thuiswerkdag aan? (enkel voor project consultants)

      • Wettelijk is het verplicht om je thuiswerkdagen op te geven. In de weekoverzichten kan je op dagbasis de thuiswerkdagen aanvinken.

Afwezigheden (enkel voor werknemers)

Hoe kan ik een reeks van aansluitende dagen / periode selecteren?

      • Je klikt op de eerste dag van de afwezigheid en vervolgens op de laatste dag van de afwezigheid. De periode is nu automatisch geselecteerd

Kan ik mijn afwezigheid nog wijzigen?

      • Zolang een afwezigheid nog niet is goedgekeurd kan je ze annuleren en opnieuw aanvragen

Hoe kan ik mijn ziekte updaten na een doktersbezoek? (vb. datum wijzigen of doktersbriefje opladen)

      • Je kan eerst je ziektemelding doen en op een later tijdstip, bv na je doktersbezoek de periode nog aanpassen en je doktersbriefje opladen.
      • Om de periode aan te passen kan je rechtsbovenaan in je ziekte melding op ‘Wijzigen’ klikken
      • Om je doktersbriefje toe te voegen klik je in je ziekte melding op de gekleurde knop ‘Bijlage toevoegen’

Waar kan ik de details van mijn verlofsaldo vinden?

      • In de module ‘Afwezigheden’ vind je bovenaan jouw verlofsaldo terug. Als je op dit verlofsaldo klikt, worden de detailtellers getoond.

Hoe kan ik ADV opnemen?

      • ADV valt onder de noemer vakantie. Je vraagt gewoon ‘Vakantie’ aan en achterliggend zal ons payrollsysteem de juiste vakantie afboeken volgens de wettelijke volgorde.

Wat is het verschil tussen ADV en Recup?

      • ADV is verlof dat je opbouwt door meer projecturen te presteren dan je arbeidscontract aangeeft vb 40/38, maar vallen nog onder gewone uren.
      • Onder Recup vallen extra overuren en meeruren die je boven het wekelijks (project)uurrooster hebt gepresteerd. Vaak zijn dit extra uren in samenspraak met de klant en je werkmaatschappij.

Facturen (enkel voor freelancers)

Waarom krijg ik nog geen PO?

      • Controleer of jouw timesheet nog in goedkeuring staat. Een PO wordt pas aangemaakt na goedkeuring van de timesheet. Neem eventueel contact op met de goedkeurder.

Afspraken

Kan ik een afspraak toevoegen aan mijn persoonlijke kalender op mijn toestel (iCal)?

      • Als je de afspraak opent klik je op ‘Toevoegen aan mijn agenda’ om de afspraak in je agenda te plaatsen

Wanneer je een afspraak annulering ontvangt, moet je terug op ‘Toevoegen aan mijn agenda’ klikken om het uit je agenda te verwijderen

Profiel

Wat kan ik allemaal doen in mijn profiel?

      • Het profiel is opgedeeld in 2 delen ‘Vaardigheden en voorkeuren’ en ‘Persoonlijke gegevens’
      • In het profiel beheer je voor een deel je persoonlijk dossier.